BMW 507 je otevřený sportovní vůz, který byl vyráběn v letech 1955 až 1959. Byl to jeden z nejluxusnějších a nejvýkonnějších vozů své doby a je považován za jeden z nejikoničtějších modelů BMW.
BMW 507 byl původně zamýšlen jako vlajková loď značky BMW. Byl navržen americkým importérem automobilů Maxem Hoffmanem, který přesvědčil vedení BMW o potřebě sportovního vozu, který by mohl konkurovat Mercedesu-Benz 300SL.
Návrh vozu byl svěřen Albrechtu von Goertzovi, který vytvořil elegantní a stylový vůz s odnímatelnou střechou. Vůz byl poháněn osmiválcovým motorem o objemu 3,2 litru, který poskytoval výkon 210 koní.
BMW 507 byl představen na ženevském autosalonu v roce 1955 a okamžitě se stal hitem. Vůz byl však drahý a nákladný na výrobu, což vedlo k jeho nízké prodejnosti. Celkem bylo vyrobeno pouze 252 vozů, což z něj dělá jeden z nejvzácnějších modelů BMW.
BMW 507 byl poháněn osmiválcovým motorem o objemu 3,2 litru. Motor byl vyroben z hliníku a měl dva karburátory Zenith 32NDIX. Výkon motoru byl 210 koní při 5 500 ot./min. a točivý moment 280 Nm při 4 000 ot./min.
Motor byl spojen s čtyřstupňovou manuální převodovkou. Vůz měl hmotnost 1 270 kg a zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,6 sekundy. Maximální rychlost byla 220 km/h.
BMW 507 je cenným sběratelským předmětem. Ceny vozů se pohybují v řádu milionů korun. V roce 2018 bylo vydraženo BMW 507 Elvise Presleyho za 12,8 milionu dolarů (cca 300 milionů korun).
Péče o veterány je náročnější než o moderní vůz. Je důležité dbát na pravidelnou údržbu a opravy, aby se vůz zachoval v dobrém stavu.
Plastové díly na veteránech jsou náchylné k poškození UV zářením a povětrnostními vlivy. Proto je důležité je pravidelně čistit a impregnovat.
K čištění plastových dílů lze použít neutrální čisticí prostředek. Po vyčištění je nutné díly ošetřit impregnačním prostředkem, který je ochrání před UV zářením a povětrnostními vlivy.
Péče o karoserii
Karoserie veteránského automobilu je vyrobena z kovu, který je náchylný k korozi. Proto je důležité karoserii pravidelně kontrolovat a v případě potřeby ji opravit.
K čištění karoserie (mytí a dekontaminace ) lze použít speciální čisticí prostředky pro kovové a lakované povrchy. Po vyčištění je nutné karoserii ošetřit ochranným voskem, který ji ochrání před korozí.
Lak veteránu je náchylný k poškození slunečním zářením a povětrnostními vlivy. Proto je důležité lak pravidelně kontrolovat a v případě potřeby ho opravit.
K čištění laku lze použít speciální čisticí prostředky pro lakované povrchy. Po vyčištění je nutné lak ošetřit kvalitním voskem , který ho ochrání před poškozením.
Péče o veteránský automobil je náročná, ale také velmi rewarding. Správnou péčí lze veteránský automobil zachovat v dobrém stavu po mnoho let.